Atac la catedra.


Educatia este importanta. Sistemul de invatamant romanesc este insa ignorat. Orice corporatie, orice institutie cu importanta la nivel national, fie el educational, medical sau militar, oricare are povesti ascunse in spatele unor masti, a unor usi si totodata are oamenii sai buni, oamenii sai slab pregatiti sau corupti. Probabil nu-i pot critica pe toti cei corupti, cei ce iau mita, pentru ca existenta lor a aparut si fara voia lor sau din propria initiativa, la fel cum au aparut si cersetorii, dar sa nu deviem de la subiect. Daca angajatul respectiv vede ca a primit colegul sau atunci va astepta si el. E un feedback incat ti se pare normal sa oferi ceva pentru a fi ajutat facand abstractie ca individul este platit insa si de guvern.

Vroiam totusi sa cobor pe o scala mai mica, sa ma raportez pe sistemul de invatamant si respectiv unitatea. La fel si aici, in spatele usii de la cancelarie se intampla destule. Exista ura, competitie, barfa, exista certuri, “parari” la director sau chiar furturi de pixuri intre ei si alte lucruri de genul. Scopul meu insa nu era sa le plang de mila, ideea este urmatoarea: Dupa mine, unitatile de invatamant nu ar trebui sa existe, guvernul nu ar trebui sa aloce un ban pentru sistemul educational, este o mare risipa de bani care se aloca pentru a scoate pe banda rulanta tineri care nici macar mediocrii nu pot fi numiti. Pe langa asta, toti cei ce lucreaza in acest sistem se plang de conditii si plata cand programul lor consta in maxim 5 ore pe zi si poate nici de luni pana vineri. In plus, cati dintre acestia chiar depun munca si rabdare in cele cotidiene? Veti spune poate ca sunt 5 ore sub stres intens, galagie si ca valoreaza cat 11. Eu zic ca putini chiar mai predau carte.

Nu generalizez niciodata in ceea ce zic, exista un procent ce face exceptie, exista un procent sa ma insel. Pot fi oameni de mare valoare, dar care sa nu stie cum sa predea, pot fi altii care te duc spre esenta prin cai ocolitoare. Cand vezi ca ucenicii tai nu te asculta pur si simplu renunti dupa un timp. E aceeasi situatie ca in oul si gaina. Oare cine a renuntat primul? Elevii sa asculte, sa munceasca sau profesorii sa predea?

Ma deranjeaza insa ca profesorii s-au obisnuit sa astepte atentii. De Paste, de Craciun, de Martisor, de 8 martie, de pregatire, de marire, de final de an, de protocol, de banchet, la fiecare ocazie am strans bani impreuna cu clasa. Pe langa asta, jumatate dintr-un an il petrec in vacanta. Pe langa asta asteapta cu nerabdare bac-ul sau tezele nationale si cu atat mai mult inceputul de an scolar pentru a ameninta ca in fiecare an cu aceasta greva. Vor cere din nou majorare cu 50 %. Majorare pentru acele 5 ore si jumate de an de vacanta. Am uitat sa spun ca la inceput de an primesc 3 milioane sa-si cumpere manuale si ca odraslele lor nu platesc inscriere la facultate, nu platesc camin, au prioritati la cazari si asa mai departe. Totul pentru ce? Ce rezultate scoateti?

Consider in continuare ca elevul silitor e silitor din educatia primita in cei 7 ani de acasa. El invata acasa si are reusite cu care se lauda institutia. Doar un procent sub 40 se atribuie profesorului daca acesta si-a facut meseria.

Advertisements

One response to this post.

  1. Posted by irina on September 24, 2008 at 2:11 PM

    Ce-ti veni? De unde atata vehementa? Si nu ca nu ai avea dreptate dar… atata public …chiar merita?
    Cel mai greu e atunci cand te afli intr-o ipostaza dubla: si in banca si la catedra, incat nu stii daca SA ACUZI sistemul sau SA-L TOLEREZI! Am sa fiu rea> chiar n-ai mai invatat nimic, de la NIMENI, dupa cei 7 ani de acasa?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: