Bacalaureat 2008


Cea mai mare dezamagire avuta in viata mea de pamantean a ramas examenul de bacalaureat dat la finalul celor 12 ani de invatat. Cine a crezut ca acesta parafeaza un deceniu scurs cu succes pentru viitor sau ca noteaza exact munca ta depusa va fi considerat de mine nebun. Bacalaureatul este doar o mina de aur in plus pentru cei din invatamant, pentru cei ce primesc mita intregul an, pentru cei ce fac greve pentru ca lucreaza 5 ore pe zi, au vacante lungi si dese, pentru cei ce pierd vremea la catedrele noastre vorbind precum politicienii.

Sa povestec cum a fost la mine? Bani stricati pe pregatire la 3 obiecte, timp pierdut pe memorat lucruri uneori inutile, stres adunat, nopti nedormite, carti cumparate, variante xeroxate si pot continua. Pe langa traditionala mita de protocol, am facut “greseala” sa nu aleg sportul ca obiect de bac, ci geografia. La sport, taxa deja stiuta era de 500 de mii pentru nota 10. In general intr-un oras exista licee cu prestigiu, rar intalnim si elevi silitori in ele, dar intotdeauna se stie ca se vor lua note mari acolo. Prostia ce mi-a fost dat sa o vad in cateva zile de bac mi-a facut sila de tot. Am dat bac-ul in alt liceu si la fiecare proba am avut “seniori” de 30-40 de ani veniti si ei la scoala sa-si incheie studiile, dar tot legau mai bine cuvintele decat ceilalti concurenti prezenti in sala care, socant si hilar concomitent “impuscau” note de 9 si 10. Recunosc ca si eu am luat 10 la probele orale, dar am cazut pe subiect si eram in stare sa raspund in locul oricui de acolo. Ideea era ca nu se face deloc diferentierea intre indivizi. Dupa afisareaza rezultatelor am tinut sa depun contestatie la obiectul la care ma pregatisem cel mai bine si unde considerasem ca fusesem mult depunctat. In fata liceului, in fata unui grup numeros de parinti, elevi si diriginti, directorul acelei unitati de invatamant a spus ca este nevoie de “cotizare” in cazul depunerii unei contestatii. Desigur n-am facut-o asa ca mi-au mai scazut 1 punct si 50 de sutimi 🙂

Anul acesta a venit generatia `89, generatie cu mult redusa (mintal ?) ca numar fiind prima de dupa revolutie, moment in care toate metodele contraceptive au devenit legale, iar natalitatea a scazut considerabil. Ca dovada in acest an facultatile si-au facut reclama ca niciodata, dar acesta este un subiect ce nu merita dezvoltat acum.

Notele au fost pe masura asteptarii mele, pompate pompos , umflate frumos. Persoane apropiate aflate in febra acestui eveniment maret mi-au declarat ca au fost chiar “pachete” de oferte. Cu cat ofereai mai mult, cu atat si notele erau pe masura. Tot ei mi-au spus ca la romana au stiut cu jumatate de ora inainte subiectul, la altul i-a lasat sa copieze cu cartea pe masa, iar la matematica … acolo putin mai greu. Fosta mea profesoara de romana mi se plangea vara trecuta ca gasise copiat cuvant cu cuvant din cunoscute carti de analiza literara si ca nu avea cum sa le dea note mici.

Citisem recent un articol de presa potrivit caruia se facusera niste controale de la minister in 2 licee pe perioada unei probe de bac. In urma acestuia 100 de elevi fusesera scosi din examen pentru ca aveau copiute la ei. La nivelul tarii oare cati ar fi fost scosi?

O concluzie pentru generatia emo : nu stricati banii pe pregatire si nu depuneti contestatii la bacalaureat. Folositi-i pentru a-l cumpara.

5 responses to this post.

  1. Posted by Deadcountess on July 8, 2008 at 11:52 PM

    tu ai terminat anul trecut. nu stiu cum sa iti spun, dar anul acesta cel putin a fost ingrozitor. s-a copiat la greu. cu tot soiul de dispozitive. recunosc ca mi-am facut copiute pt examenul oral de la romana. imi era frica. le-am scris pe calculator si numai bine k le-am invatat, si oricum nu le-am folosit…

    bacul mi s-a parut foarte fun, ca o teza mai mare, l-as mai da odata, doar daca nu s-ar copia. m-am intristat mult sa vad k eu am luat 9 39 media generala, iar cele care nu puteau nici vorbi de prostia care zacea in ele au luat cu mult peste 9 60. ultima proba mi-am ales sport, desi initial am invatat pentru filosofie, si, pentru ca nu am dat mita am luat 8 75. iar colege de-ale mele au dat si 100 de ron pentru 10. iar la scris, la fel, bani grei au dat unii ca sa ia note mari si stiu din sursa sigura, de fapt, de la sursa.

    ideea e ca totul in romania se cumpara, inclusiv un test prin care tu trebuie sa treci. sa il traiesti. vor fi oamenii astia capabili vreodata sa ne conduca daca fura? vor fi capabili de ceva? fantezie!

    oricum, tot s-a vorbit despre asta. pe toate blog-urile, site-urile, emisiunile tv, etc., dar de c enu gasim o solutie. sunt sigura ca printre noi, cei de rand, care nu au absolut niciun interes in afara de cel al dreptatii (pentru ca nu-mi convine sa-mi ia locu’ unu’ care e paralel cu tot ce inseamna carte doar pt ca are bani).

    gasim idei sau vorbim doar ca sa vorbim? eu m-am saturat sa ma plang fara sa fac nimic.

  2. Posted by irina on July 10, 2008 at 11:46 AM

    Ce examen !!! Si anul acesta ca si anul trecut, la fel cum spunea profa’ ta de romana. Ca ajungi sa te intrebi LA CE BUN?
    La nimic! Natie de analfabeti cu diplome de bacalaureat!

  3. Posted by Deadcountess on July 10, 2008 at 1:26 PM

    totusi nu toti care au avut calea deschisa spre copiat au copiat. oricum nu mai mult de 5 %. trebuie schimbat ceva si nu se va mai frauda. pentru ca asta e frauda, degeaba au schimbat ei variante si prostii din astea. oricum mi se pare tampit sa copii cand subiectele au fost stupid de simple. mai ales la romana si geografie. oricum in tara asta e o bataie de joc generala. anul trecut cel putin la romana a fost subiectul nu tocmai usor, dar sa copii si la harap alb? bacmul ar trebui sa il stie toata lumea, macar pe ala ca ti-l zice din gradinita. e chestia de mentalitate. si faza asta cu pregatirea pentru examen tot de mentalitate tine. eu m-am luptat cu ai mei ca sa nu fac. pai ce rost are? invati stii, nu, pa si la revedere. la facultate n-o sa mai stea dupa tine nimeni.

    iar m-am enervat 😦

  4. Posted by Andra on July 15, 2008 at 7:52 PM

    Mda,same here.Am fost dezamagita din prima zi de bac;vedeam cum toata ,,spuma” chiulangiilor din liceu,care abia treceau cu note de 5 si 6 la majoritatea obiectelor,care aveau rubricile din catalog pline de absente,ieseau fericiti si plini de sine ca au luat 10 la romana oral.M-am gandit,,mai, tre sa fie usor,au luat astia 10:|” Ei de fapt s-au dus acolo cu fetze de ingerasi,dar cu un tupeu din ala nesimtit ca sa demonstreze ca ei stiu tot si asa bine ca au prostit profesorii(sau mai stiu eu…or fi platit,eu una nu am auzit de asa ceva).Iar eu cand am intrat,am picat pe un subiect total aiurea(cei dinaintea mea au avut la Sub3 o cerinta in care sa-si exprime parerea despre UE,chestii banale,pe cand mie mi-a cazut sa vbesc despre liriga lui Blaga:|)am spus tot ce am stiut,a inceput profesoara sa ma intoarca pe toate partile cu tot felul de intrebari,am raspuns la toate si totusi am primit 9.5 …tind sa cred ca daca eram mai nesimtita si ma duceam ca si ceilalti fara sa invat nimic,dar vorbeam sus si tare as fi luat si eu nota maxima.La proba a 2-a a fost mai bine.Cat despre probele scrise,nu stiu ce sa zic,imi pare rau de cei 50 de lei pe care i-am dat,,protocol”-nu m-au ajutat cu nimic,fata de celelalte clase in care am auzit ca i-au lasat sa copieze,la mine in sala nici macar nu s-a putut vorbi,supraveghetorii au stat in mod continuu cu ochii pe noi:| la toate cele 3 probe scrise,la niciuna nu am avut noroc. Prin urmare,colegi de-ai mei au luat note mai mari decat mine,pe nedrept si mi-au ras in fata,ca doar ei,,au invatat”,cum sa nu-i cred ca a fost meritul lor?Sa fim seriosi:) Iar despre ultima proba ce sa spun?Proful nostru de sport a strans banutii doar de la un anumit grup,eu am ramas pe dinafara;in ziua probei nu am mai avut cui sa dau…Si asa bine ca am luat 10,am fost foarte bucuroasa,chiar extrem,ca sa aflu a doua zi de pe listele de pe net ca eu am 9,5 la sport 🙂 Si desi m-am dus cu fisa ca sa lamuresc situatia: ,,s-a comis o greseala,pe bordero ai 8,10,10,10 la probe”Frumos,avand in vedere ca toti au primit 10 la gimnastica desi numai eu am facut perfect elementul fata de colegele care nu erau in stare sa ramana in perimetrul saltelei,ca cele care au facut 20 de abdomene(23 trebuiau pt 10)au fost notate cu 25,iar eu am facut 30(cele mai multe),iar la baschet,desi scrie clar ca se ofera o singura sansa,au fost care au scapat mingea din mana si le-au lasat sa reia exercitiul si la fel,au primit 10.In concluzie,sunt destui tantalai,care cu ajutorul bacului o sa-mi ia locul la facultate,iar eu sper macar sa ocup un loc umil la ,,cu taxa”

  5. Eu am dat bacalaureat anul ăsta şi a fost mult mai rău decât s-a prezentat la ştiri.
    Mulţumesc de invitaţie, te-am adăugat în blogroll.

Leave a Reply

