Viata in caminele studentesti.


Presupunand ca atunci cand pleci de acasa ai cei sapte ani, ajungi in centrele universitare romanesti. De fiecare data cazarea este problema majora in a face o facultate. La o facultate de top cu 360 de studenti, cazarea s-a dat pentru primii 50, restul? restul sa improvizeze. Pot fi fericit pentru ca am un camin cum rar vezi in Iasi sau mai bine, cum rar vezi in Romania. Cum e in camin? Hm…pot spune ca am multe modele, modele negative. E foarte bine sa ai colegi in ani terminali, sa-i vezi unde au ajuns, cata meserie au prins si cum se comporta. Astfel iti vine mintea la cap pentru ca nu vrei sa ajungi ca ei, sa-ti irosesti astfel viata si banii si castigi timp, poate ani. Sunt destui care nu ies din casa, dorm ziua si noaptea se joaca in retea … gandeste-te cate poti face tu intr-o zi, cate poti invata. Gandeste-te cat poti avansa fata de ceilalti daca-ti planifici timpul cum trebuie.

Oricine poate face o facultate in ziua de azi, dar trece prin ea ca si cum n-a facut-o si apoi auzim plangeri la guvern precum: atatia tineri cu facultate si nimeni nu-i angajeaza. De ce? Pentru ca au facut facultati la care tot prostul se duce si nu sunt cautati. Asta nu e decat vina lor.

Facultatea nu e ca liceul, nu va trage nimeni de tine sa inveti sau sa vii la scoala. Esti pe cont propriu intr-un oras strain, cu colegi straini, stai cu alti straini si nimic nu ti-e cunoscut. Se presupune ca esti destul de matur si autodidact deci la facultate trebuie sa inveti tu de unul singur asa cum poti si cum stii pentru ca in colegi sigur nu vei avea baza; toti vor deveni inchisi profesional, se vor forma iarasi celebrele bisericute. nu va faceti griji in privinta asta.

Viata de student e frumoasa, vei intalni tot felul de oameni, de stiluri. Ca si pana acum, sa speram ca vei alege doar ce e bun de la ei si ca esti destul de matur incat sa nu mai mergi pe efectul de turma si sa-ti faci propriile idei si viziuni asupra vietii.

5 responses to this post.

  1. Posted by betty on March 29, 2008 at 11:30 AM

    Asa am patit si eu in primul an, cu bisericute si tot..slava Domnului ca am repetat anu’ 🙂 , acum ma simt mult mai bine in noua “familie”.
    Si cu efectul asta de turma e grav, trebuie sa-ti dai seama de la bun inceput ce e bine si ce e rau si apoi iti este mai usor sa te descurci intr-un colectiv si sa faci fata “provocarilor”. Nu cum am facut eu la inceput, ma uitam in gura tuturor si nu stiam ce sa mai cred, ce sa le raspund.

  2. Posted by betty on March 29, 2008 at 12:30 PM

    A, iar de viata de camin ce sa zic .. sunt omofoba 🙂 mi-a fost destul de greu alea 4 luni cat am stat si eu in camin, dar m-am obisnuit.. nu mi-a placut, dar m-am conformat.

  3. Posted by alina on July 19, 2008 at 5:05 PM

    hmm…betty are dreptate cand spune ca trebuie sa vedem ce e bn si ce nu si sa alegem doar lucrurile bune. in clasa a 12a am locuit singura si cred ca a fost o experienta care o sa ma ajute la facultate. sper sa obtin un loc in camin pt ca e destul de scump sa stai cu chirie si nu imi permit. astept vesti de la voi despre viata la fac, din camine si cum e intr-un oras necunoscut, cu oameni necunoscuti

  4. ce noroc pe mine ca fac facultatea in orasul meu si nu trebuie sa stau la camin 😉

  5. apropo, scuza-ma ca nu am raspuns mai repede, dar am fost ocupata. Da, sunt interesata de un link exchange. Doar sa imi spui cum vrei sa te trec in blogroll 😉

Leave a Reply

